A reklámfilm készítés ára (referenciafilm, imázsfilm, animációs film, termékbemutató film elkészítésének ára) nagyon összetett kalkuláció után alakul ki.
Az árat a következő részletek alakítják:
- a gyártásban közreműködő szakemberek száma (egy fős eseményfotós vs. 2-5-40 fős forgatócsoport)
- az ő munkadíjuk
- a forgatás eszközeinek bérleti díja (kamerák, lámpák, hangtechnika, állványok, drón, stb.)
- a forgatási helyszín és engedélyeinek költségei (terembérlet, utca lezárás, műemléki forgatási engedély, stb.)
- a produkcióban szereplő színészek, statiszták, egyéb szereplők munkadíja, és jogdíja
- a forgatási napok száma
- a helyszínre és vissza utazás költségei
- hosszabb, vidéki/külföldi forgatás esetén a gyártásban résztvevők szállásának, ellátásának költségei
- utómunkában résztvevő szakemberek munkadíja (vágó, hangmérnök, grafikus, stb.)
- a forgatásban és utómunkálataiban résztvevő alkotók és művészek szerzői-, alkotói-, és egyéb jogdíjai (pl. zeneszerző, storywriter, narrátor)
- a forgatáshoz vásárolt kész művek jogdíjai (kész zene, stb.)
Alapvetően abból lehet kiindulni, hogy ha elég egy tehetséges eseményvideós a munka elvégzéséhez az sokkal olcsóbb költégvetésből kijön utómunkával együtt, mint egy 20 fős profi csapat, profi stáb munka- és jogdíja a professzionális kamera + világítás és hangtechnikai eszközpark bérleti díjával együtt.
Természetesen az igényelt tartalom technikai minőségétől függ, hogy milyen stábot, és felszerelést ajánlunk az adott forgatáshoz.
Tehetséges, ügyes 1 személyes videóssal is dolgozunk, de 80 fős profi, filmes tapasztalattal rendelkező nagy stábot is össze tudunk hozni, ha a megrendelői igény ezt kívánja meg.
Az élőszereplős filmkészítés ára így 250.000.- forinttól a több százmilliós nagyságrendig változó, attól függően, hogy mit igényel a megrendelő.
A 2D és 3D animációs filmkészítés ára pedig 10.000.-/másodperctől szintén többmilliós nagyságrendig bárhogy alalkulhat technika, színvonal, narrátori- és zenei jogdíjak függvényében.
Brandépítés, kommunikációs- és marketingstratégia kialakításának ára:
Ez egy teljesen meghatározhatatlan terület.
Annyira sok mindentől függ, hogy még csak irányárat sem lehet rá mondani.
Egy kezdő IT startup felfuttatása teljesen másfajta kommunikációs stratégiát igényel, mint egy kávézó bevezetése a fogyasztói piacra, vagy egy könyvelőcég reklámja. A legnagyobb brandek országos, vagy az egész európai régióra kiterjedő reklám- vagy imázskampánya pedig megint csak egy teljesen más kategória.
Kérjük, keressenek bátran elérhetőségeinken a saját igényeik felvázolásával!
A médiában való megjelenés ára:
Az általános hiedelemmel ellentétben a televízióban való megjelenés az egyik legolcsóbb hirdetési lehetőség, ha ügyesen van összeállítva a kampány, és ügynökségen keresztül vásárolja meg ezt a hirdető.
De ugyanez elmondható az online, internetes megjelenési lehetőségekre, vagy az outdoor (utcai, közterületi) hirdetési lehetőségről is.
Különböző ügynökségi-, és csomagkedvezményekkel rendelkezünk, ezért általában a nyilvános listaár 20-50 százalékáért (igen, nem elírás: sokszor 80% kedvezményt kapunk a listaárból) tudunk megjelenést vásárolni megrendelőinknek.
Mivel nagyon-nagyon széles a paletta, képtelenség itt akár irányadó árakat is írni.
Kérjük, ha van konkrét elképzelésük, vagy csak nagyjából van egy vonal, hogy mit szeretnének, keressenek bátran minket, és a rendelkezésre álló információk alapján segítünk megtalálni a legkedvezőbb megoldást! :)